fbpx

Légy KEMÉNY, és veszítsd el az ügyfeledet! Vagy ne!

Mi az a KEMÉNY eladás?

A kemény értékesítési módszer eredete visszavezethető az 1800-as évek végére és a 1900-as évek elejére, amikor is az Egyesült Államokban elterjedtek az első ügynökirodák. Az ügynököknek keményen kellett dolgozniuk annak érdekében, hogy megszerezzék a potenciális ügyfelek bizalmát és meggyőzzék őket arról, hogy vállalatuk terméke vagy szolgáltatása a legjobb választás.

Az idők során a kemény értékesítési módszer különböző változatai alakultak ki, mint például az ajtóról ajtóra járás, hideghívások vagy akár a direkt marketing. Ezek közös pontja, hogy minél több embert elérjenek rövid idő alatt és minél több terméket vagy szolgáltatást adjanak el, még akkor is, ha a vevőknek nincs ezekre semmi szüksége.

A kemény értékesítési módszer hosszú távon nem bizonyult fenntarthatónak és hatékonynak.

Miért olyan népszerű a KEMÉNY értékesítés?

Az értékesítők mégis, a mai napig alkalmazzák ezt a módszert, akár tudatosan, akár ösztönösen.

3 ok, ami az ügyfeleid elvesztéséhez vezet:
  1. Az első ok, amiért az értékesítők alkalmazzák a kemény eladási technikákat, az az értékesítési célok miatti nyomás lehet. Gyakran pontosan meghatározott értékesítési célokat kell teljesíteniük, amelyeket általában rövid időn belül kell elérniük. Ha az értékesítők nem tudnak eléggé hatékonyan értékesíteni, akkor nehéz lesz ezeket a célokat elérniük. A kemény eladási technika rövid távon hatékony lehet abban, hogy megszerezze az ügyfelek döntéseit és ezzel javítsa az értékesítési mutatókat.

 

  1. A második ok, amiért az értékesítők a kemény eladás technikáihoz nyúlnak az, a hiányzó tapasztalat vagy készségek lehet. Az új vagy kevésbé tapasztalt értékesítők gyakran nem rendelkeznek megfelelő készségekkel vagy tapasztalattal ahhoz, hogy hatékonyan értékesítsenek. Nem tudják hogyan kezeljék a vevőket és hogyan kommunikáljanak velük úgy, hogy bizalmat építsenek fel irántuk. Ezért előfordulhat, hogy a kemény eladási technika tűnik nekik az egyetlen megoldási lehetőségnek.

 

  1. Végül pedig a harmadik ok, amiért az eladók alkalmazzák a kemény eladási technikákat, a túlzott verseny. Ha nagy a verseny a piacon, akkor nehéz lesz kivívni magunknak a vevők figyelmét és bizalmát. Azonban, ha egy adott termékre vagy szolgáltatásra nagy igény van és több cég is ugyanazt ajánlja fel potenciális vevőinek akkor könnyen előfordulhat, hogy csak keményebb módszerrel tudja megszerezni egy adott cég azt a bizonyos vevőt. Ez azonban minden esetben megbosszulja magát, hosszú távon ugyanis az ügyfelek bizalmába kerül és mint tudjuk, bizalom nélkül nincs üzlet. Nagy lehet a kísértés, hogy gyorsan növeljük az eladásainkat, hogy kiemelkedve a tömegből megszerezzük a potenciális vevők figyelmét, de mindennek ára van. A gátlástalan nyomásgyakorlás okozta előny hamar elfogy és nem marad más, mint az elvesztett ügyfelek által keletkezett problémák.

 

Fontos tehát hangsúlyozni, hogy bár a kemény értékesítési technika – mint láttuk – rövid távon eredményes lehet, hosszú távon azonban komoly hátrányokkal járhat:

  • negatív benyomást kelthetünk vele potenciális ügyfeleinkben;
  • csökkenhet velünk való kapcsolattartásunk minőség;
  • hosszú távon csökkenhet velünk való kapcsolattartásunk mennyisége.

Mit válasszak helyette? A RÉS modell!

Ezek alapján tehát fontos lenne inkább olyan értékesítési módszerre fókuszálnunk, mely segít abban, hogy megtaláljuk azt amire valójában szükség van és közben pozitív kapcsolatot, bizalmi légkört építünk ki az ügyfeleinkkel. Az értékesítésnek az ügyfélről kell szólni, az ő vágyairól, céljairól és azokról a problémákról, ami miatt nem tudja elérni ezeket.

Ebben nyújt megoldást a RÉS modell, ami egy hihetetlenül izgalmas és eredményes szisztéma! Felejtsd el a termékek és funkciók hagyományos értékesítési modellekhez hasonló erőltetését – az értékesítésnek ez a forradalmian új módja az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre összpontosít azáltal, hogy megérti vágyaikat, fájdalmas pontjaikat és problémáikat. A legtöbb taktikával ellentétben, amelyek a kemény eladást alkalmazzák vagy manipulatív taktikákban gyökereznek, a RÉS modell mögött rejlő erő a meggyőzés láthatatlan elemeiben rejlik, mint például az érzelmek és a kíváncsiság. Ahelyett, hogy termékeket nyomnánk le az emberek torkán, a bizalom kiépítésére és az igazi vágyak és problémák megtalálására ösztönöz. Ha a RÉS modellt elkezded használni, a siker az értékesítésben már valóban csak egy lélegzetvételnyi távolságra van!

Ha többet akarsz megtudni a RÉS modellről, kérj ingyenes konzultációs időpontot, hogy mihamarabb a siker útjára léphess a vállalkozásoddal!