A kemény értékesítési módszer eredete visszavezethető az 1800-as évek végére és a 1900-as évek elejére, amikor is az Egyesült Államokban elterjedtek az első ügynökirodák. Az ügynököknek keményen kellett dolgozniuk annak érdekében, hogy megszerezzék a potenciális ügyfelek bizalmát és meggyőzzék őket arról, hogy vállalatuk terméke vagy szolgáltatása a legjobb választás.
Az idők során a kemény értékesítési módszer különböző változatai alakultak ki, mint például az ajtóról ajtóra járás, hideghívások vagy akár a direkt marketing. Ezek közös pontja, hogy minél több embert elérjenek rövid idő alatt és minél több terméket vagy szolgáltatást adjanak el, még akkor is, ha a vevőknek nincs ezekre semmi szüksége.
A kemény értékesítési módszer hosszú távon nem bizonyult fenntarthatónak és hatékonynak.
Az értékesítők mégis, a mai napig alkalmazzák ezt a módszert, akár tudatosan, akár ösztönösen.
Fontos tehát hangsúlyozni, hogy bár a kemény értékesítési technika – mint láttuk – rövid távon eredményes lehet, hosszú távon azonban komoly hátrányokkal járhat:
Ezek alapján tehát fontos lenne inkább olyan értékesítési módszerre fókuszálnunk, mely segít abban, hogy megtaláljuk azt amire valójában szükség van és közben pozitív kapcsolatot, bizalmi légkört építünk ki az ügyfeleinkkel. Az értékesítésnek az ügyfélről kell szólni, az ő vágyairól, céljairól és azokról a problémákról, ami miatt nem tudja elérni ezeket.
Ebben nyújt megoldást a RÉS modell, ami egy hihetetlenül izgalmas és eredményes szisztéma! Felejtsd el a termékek és funkciók hagyományos értékesítési modellekhez hasonló erőltetését – az értékesítésnek ez a forradalmian új módja az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre összpontosít azáltal, hogy megérti vágyaikat, fájdalmas pontjaikat és problémáikat. A legtöbb taktikával ellentétben, amelyek a kemény eladást alkalmazzák vagy manipulatív taktikákban gyökereznek, a RÉS modell mögött rejlő erő a meggyőzés láthatatlan elemeiben rejlik, mint például az érzelmek és a kíváncsiság. Ahelyett, hogy termékeket nyomnánk le az emberek torkán, a bizalom kiépítésére és az igazi vágyak és problémák megtalálására ösztönöz. Ha a RÉS modellt elkezded használni, a siker az értékesítésben már valóban csak egy lélegzetvételnyi távolságra van!
Ha többet akarsz megtudni a RÉS modellről, kérj ingyenes konzultációs időpontot, hogy mihamarabb a siker útjára léphess a vállalkozásoddal!